Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej - aktualizacja
Szanowni Klienci!
Prosimy zwrócić uwagę na nowe zagrożenie związane z koniem trojańskim próbującym zainstalować na komputerze fałszywy certyfikat uwierzytelniający – zagrożenie szkodliwym oprogramowaniem PACCA.
Więcej informacji znajduje się na stronach : http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci oraz http://www.zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank
Bank Spółdzielczy we Włoszczowie
Prosimy zwrócić również uwagę na pozostałe zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej. Wiele wirusów instaluje się poprzez załączniki w wiadomościach e-mail na komputerze klienta i blokuje połączenie ze stroną bankowości internetowej Banku. Klient przekierowywany jest na fałszywą stronę, ale wyglądającą identycznie jak prawdziwa strona Banku. Następnie po podaniu loginu i hasła klient proszony jest o podanie kodu jednorazowego. Tym samym dane logowania klient zdradza przestępcom.
Prosimy o zachowanie ostrożności. Bank nigdy nie przesyła żadnych informacji na temat logowania w wiadomościach mailowych do użytkowników. Każda taka wiadomość przesłana w mailu wygenerowana została przez przestępców.
Poniżej przypominamy Państwu podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej. Prosimy też o szczególne zwrócenie uwagi na:
- otrzymanie wiadomości autoryzacyjnej SMS z kodem jednorazowym gdy nie wykonuje się czynności wymagających potwierdzenia takim kodem lub o treści odbiegającej od składanej dyspozycji
- otrzymanie komunikatu „Proszę czekać” lub komunikatu „Potwierdź aktualizację danych” po podaniu loginu i hasła podczas logowania do systemu
- otrzymanie komunikatu po zalogowaniu o konieczności potwierdzenia tożsamości poprzez podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego a następnie komunikatu o niedostępności strony bankowości elektronicznej ze względu na prace serwisowe
W przypadku wystąpienia powyższych anomalii prosimy o niezwłoczny kontakt z Bankiem
Prosimy też o:
- sprawdzanie czy strona do logowania posiada odpowiedni adres oraz czy połączenie z Systemem jest szyfrowane (adres URL witryny powinien rozpoczynać się od „https://” i wyświetla się ikona kłódki);
- niepodawanie poufnych informacji na stronach np. przypominających swoim wyglądem strony Banku;
- zawsze kończąc pracę korzystać z polecenia „Wyloguj”;
- nieotwieranie podejrzanych i niespodziewanych załączników z poczty e-mail od nieznanych nadawców;
- nieużywanie do logowania adresu lub linku podesłanego w wiadomości e-mail;
- niekorzystanie z „obcych” komputerów oraz z „obcych” sieci udostępniających internet, np. sieć WiFi;
- posiadanie zainstalowanego na komputerze oprogramowanie antywirusowego uznanej firmy i dbanie o aktualizację programu antywirusowego, oprogramowania przeglądarki oraz systemu operacyjnego.
Szczególnie ważne:
Szanowny Kliencie! Pamiętaj, żaden bank nigdy nie wysyła do swoich klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych ani próśb o ich aktualizację!