Ostrzeżenie przed próbami wyłudzenia danych „na kredyt”
Bank Spółdzielczy we Włoszczowie informuje, iż w ostatnim czasie pojawiły się próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod pracowników banków.
Oszuści dzwonią do klientów i twierdzą, iż ktoś wziął kredyt/pożyczkę na dane Klienta lub zrobił przelew.
Prosimy o czujność w przypadku otrzymywania telefonów z prośbą o podanie danych wrażliwych oraz o zapoznanie się z zawartymi poniżej informacjami:
Schemat działania przestępców:
- osoba dzwoniąca posiada obcy akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
- prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie/mediach społecznościowych;
- rozmowa będzie dotyczyła zablokowania próby wzięcia kredytu/pożyczki ewentualnie przelewu wykonanego przez Klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem weryfikacji danych pożyczkobiorcy/kredytobiorcy, usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
- osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
- podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.
Zasady bezpieczeństwa dla Klienta:
- Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu i hasła do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty;
- Nigdy nie podawaj przez telefon trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych lub zweryfikować dane w banku;
- Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, stanowiska i miejsca z którego dzwoni jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy;
- Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
- Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje;
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwoń na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.