Ustawienia plików cookies Zmień sektor Przejdź do menu ofertowego Przejdź do treści głównej Przejdź do wyszukiwarki Włącz/wyłącz wysoki kontrast Zmień rozmiar tekstu
Używamy plików Cookies!
Hej, ta strona korzysta z niezbędnych plików Cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania (ustawienia).
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Używam plików cookie, aby zapewnić podstawowe funkcjonalności strony i polepszyć Twoje wrażenia online. Możesz wybrać dla każdej kategorii, aby w dowolnym momencie wyrazić zgodę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookie i innych poufnych danych, zapoznaj się z pełną polityką prywatności.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.

Zamknij okno

UWAGA na ataki typu Voice Phishing

VOICE PHISHING, CZYLI OSZUSTWO Z WYKORZYSTANIEM POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO

Vishing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufne dane.
Połączenie z nieznanego numeru od razu wzbudziłoby nasze podejrzenia, niestety atakujący także o tym wiedzą, dlatego też wykorzystują metody spoofingu, czyli podszywania się pod np.Infolinię Banku

Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący może podać się za pracownika banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji, aby usprawnić kontakt z Bankiem. Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające w celu zapobiegnięcia dalszej utracie środków.

Jak się bronić?

Bank nigdy nie poprosi o pełny login i hasło oraz o pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy email. Zachowaj te dane dla siebie. Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa – rozłącz się. Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń na numer infolinii.

Zachowaj zdrowy rozsądek. Chroń swoje dane.