UWAGA na ataki typu Voice Phishing
VOICE PHISHING, CZYLI OSZUSTWO Z WYKORZYSTANIEM POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO
Vishing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufne dane.
Połączenie z nieznanego numeru od razu wzbudziłoby nasze podejrzenia, niestety atakujący także o tym wiedzą, dlatego też wykorzystują metody spoofingu, czyli podszywania się pod np.Infolinię Banku
Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący może podać się za pracownika banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji, aby usprawnić kontakt z Bankiem. Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające w celu zapobiegnięcia dalszej utracie środków.
Jak się bronić?
Bank nigdy nie poprosi o pełny login i hasło oraz o pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy email. Zachowaj te dane dla siebie. Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa – rozłącz się. Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń na numer infolinii.
Zachowaj zdrowy rozsądek. Chroń swoje dane.