Ustawienia plików cookies Zmień sektor Przejdź do menu ofertowego Przejdź do treści głównej Przejdź do wyszukiwarki Włącz/wyłącz wysoki kontrast Zmień rozmiar tekstu
Używamy plików Cookies!
Hej, ta strona korzysta z niezbędnych plików Cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania (ustawienia).
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Używam plików cookie, aby zapewnić podstawowe funkcjonalności strony i polepszyć Twoje wrażenia online. Możesz wybrać dla każdej kategorii, aby w dowolnym momencie wyrazić zgodę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookie i innych poufnych danych, zapoznaj się z pełną polityką prywatności.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.

Zamknij okno

Ostrzeżenie przed próbami wyłudzenia danych „na kredyt”

Bank Spółdzielczy we Włoszczowie informuje, iż w ostatnim czasie pojawiły się próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod pracowników banków.

Oszuści dzwonią do klientów i twierdzą, iż ktoś wziął kredyt/pożyczkę na dane Klienta lub zrobił przelew.

Prosimy o czujność w przypadku otrzymywania telefonów z prośbą o podanie danych wrażliwych oraz o zapoznanie się z zawartymi poniżej informacjami:

Schemat działania przestępców:

  • osoba dzwoniąca posiada obcy akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
  • prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie/mediach społecznościowych;
  • rozmowa będzie dotyczyła zablokowania próby wzięcia kredytu/pożyczki ewentualnie przelewu wykonanego przez Klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem weryfikacji danych pożyczkobiorcy/kredytobiorcy, usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
  • osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
  • podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

Zasady bezpieczeństwa dla Klienta:

  • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu i hasła do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty;
  • Nigdy nie podawaj przez telefon trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych lub zweryfikować dane w banku;
  • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, stanowiska i miejsca z którego dzwoni jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy;
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
  • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje;

    Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwoń na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.