Zasady zgłaszania naruszeń prawa
Zgłoszenia o naruszeniach prawa dokonywane w trybie przepisów Ustawy o ochronie sygnalistów nie są przyjmowane przez Bank w formie anonimowej.
Zgłoszenia mogą być dokonywane w postaci papierowej lub elektronicznej. Zgłoszenia w postaci papierowej mogą być przekazywane osobiście do Sekretariatu Banku lub przesłane na adres: Bank Spółdzielczy we Włoszczowie, 29-100 Włoszczowa, ul. Partyzantów 5. Zgłoszenie powinno być przekazane w dwóch kopertach przy czym na kopercie wewnętrznej powinno być wskazanie: „Zgłoszenie naruszenia”. Zgłoszenia w postaci elektronicznej mogą być dokonywane na skrzynkę poczty elektronicznej: sygnalista@bs-wloszczowa.com.pl.
Zgłoszenia w postaci papierowej muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem Sygnalisty. Zgłoszenia w postaci elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem osobistym (przy wykorzystaniu eDowodu). Zaleca się aby Zgłoszenie zawierało co najmniej:
- Imię i nazwisko osoby zgłaszającej oraz jej dane kontaktowe;
- datę oraz miejsce wystąpienia naruszenia prawa;
- opis zgłaszanego naruszenia prawa;
- dane osoby której dotyczy zgłoszenie;
- wskazanie w miarę możliwości osób posiadających wiedzę o naruszeniu prawa (o ile dotyczy);
- wskazanie w miarę możliwości dowodów potwierdzających naruszenie prawa (o ile dotyczy).
Szczegółowe informacje dotyczące zgłoszeń naruszeń prawa zawiera załączona procedura.