Ustawienia plików cookies Zmień sektor Przejdź do menu ofertowego Przejdź do treści głównej Przejdź do wyszukiwarki Włącz/wyłącz wysoki kontrast Zmień rozmiar tekstu
Używamy plików Cookies!
Hej, ta strona korzysta z niezbędnych plików Cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania (ustawienia).
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Używam plików cookie, aby zapewnić podstawowe funkcjonalności strony i polepszyć Twoje wrażenia online. Możesz wybrać dla każdej kategorii, aby w dowolnym momencie wyrazić zgodę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookie i innych poufnych danych, zapoznaj się z pełną polityką prywatności.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.

Zamknij okno

Ważny komunikat dotyczący bankowości elektronicznej

Szanowni Państwo,

W związku z nasilającymi się przypadkami ataków internetowych na komputery domowe oraz firmowe, pragniemy zwrócić Państwa szczególną uwagę na tematykę bezpieczeństwa systemu bankowości internetowej.

Obecnie na podstawie przekazów medialnych różnych podmiotów, w tym i banków, wyraznie widać wzmożoną aktywność cyberprzestępców, wykorzystującą złośliwe oprogramowanie, tzw. wirusy, trojany itp.

Opierając się na opisach prawdopodobnego działania przestępców i ich złośliwego oprogramowania, przedstawiamy różnorakie metody nieupoważnionych zmian numerów NRB w przygotowywanych w systemie bankowości internetowej przez Klienta banku przelewach:

  1. Podmiana właściwego numeru NRB rachunku na liście kontrahentów lub przelewów zdefiniowanych. Związane jest to ( wg informacji w piśmie KNF z 1 sierpnia) z kradzieżą identyfikatora i hasła dostępu do bankowości internetowej, dzięki czemu złodziej ma dostęp do rachunku modyfikując, w dowolnym momencie, numery rachunków docelowych w zdefiniowanych wcześniej wzorcach.
  2. Podmiana właściwego numeru NRB rachunku w oknie systemu bankowości internetowej definiującym przelew. W przypadku korzystania przez Klienta z metody kopiuj / wklej, w momencie kopiowania (zapamiętywania) numeru rachunku (Ctrl+C), np. z faktury otrzymanej drogą elektroniczną, a następnie wklejania (Ctrl+V) tegoż w formatkę przelewu, następuje podmiana numeru NRB na inny.

Powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich przypadków działań przestępczych. Dodatkowo ulegają one ciągłym zmianom. Sugerujemy Państwu, by przed zatwierdzeniem przelewu, zawsze sprawdzić czy numer rachunku odbiorcy przelewu jest prawidłowy porównując go z dokumentem zródłowym.

Przypominamy Państwu podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej:

  • sprawdzanie czy strona do logowania posiada odpowiedni adres oraz czy połączenie z Systemem jest szyfrowane (adres URL witryny powinien rozpoczynać się od „https://” i wyświetla się ikona kłódki);
  • niepodawanie poufnych informacji na stronach np. przypominających swoim wyglądem strony Banku;
  • zawsze kończąc pracę korzystać z polecenia „Wyloguj”;
  • nieotwieranie podejrzanych i niespodziewanych załączników z poczty e-mail od nieznanych nadawców;
  • nieużywanie do logowania adresu lub linku podesłanego w wiadomości e-mail;
  • niekorzystanie z „obcych” komputerów oraz z „obcych” sieci udostępniających internet, np. sieć WiFi;
  • posiadanie zainstalowanego na komputerze oprogramowanie antywirusowego uznanej firmy i dbanie o aktualizację programu antywirusowego, oprogramowania przeglądarki oraz systemu operacyjnego.

Prosimy szczególnie zwrócić uwagę na:

  • otrzymanie wiadomości autoryzacyjnej SMS z kodem jednorazowym gdy nie wykonuje się czynności wymagających potwierdzenia takim kodem
  • otrzymanie komunikatu „Proszę czekać” po podaniu logina i hasła podczas logowania do systemu

W przypadku wystąpienia powyższych anomalii prosimy o niezwłoczny kontakt z Bankiem

Więcej informacji znajduje się na stronie: http://www.zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank

Bank Spółdzielczy we Włoszczowie