Aktualności


Tarcza Finansowa 2.0

Klienci Banku Spółdzielczego we Włoszczowie będą mogli składać wnioski o subwencje finansowe ze środków Polskiego Funduszu Rozwoju przeznaczone dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców z branż, które zostały najmocniej dotknięte drugą falą pandemii COVID-19.

 

Polski Fundusz Rozwoju realizuje kolejny Program rządowy dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w związku ze zwalczaniem skutków epidemii COVID-19 w ramach rządowej Tarczy Finansowej 2.0. Wsparcie będzie udzielane w formie subwencji finansowej tak jak to miało miejsce w ramach Tarczy Finansowej 1.0. Wartość pomocy dla mikro, małych i średnich firm to 13 miliardów zł. Dla dużych przedsiębiorstw ze wszystkich branż wymagających wsparcia w związku z pandemią przeznaczona jest Tarcza dla Dużych Firm o wartości 25 miliardów zł.

Wnioski
Wnioski o subwencję będą przyjmowane od 15 stycznia 2021 r. do 28 lutego 2021 r.
Procedura odwoławcza w ramach Programu będzie trwała od 1 lutego 2021 r. do 31 marca 2021 z możliwością przedłużenia terminów do 30 czerwca 2021 r.

 

WAŻNE: W odróżnieniu do Tarczy Finansowej PFR 1.0., przedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie w ramach drugiej edycji programu rządowego tj. Tarczy Finansowej PFR 2.0, zobowiązani są – już w momencie składania wniosku – do dołączenia do niego dokumentów potwierdzających ich umocowanie.

Program „Tarcza Finansowa PFR” dla Mikrofirm oraz MŚP obsługiwany będzie za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej wybranych banków. Klienci Banku Spółdzielczego we Włoszczowie będą mieli możliwość złożenia wniosku o wsparcie za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej eCorpoNet i eBankNet.

 

 

Regulamin ubiegania się o udział w Programie Rządowym „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”.
https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Regulamin-programu-tarcza-finansowa-pfr-20.pdf

Odwołanie od decyzji o przyznaniu finansowania
Jeśli szanowny Kliencie otrzymałeś niższą kwotę subwencji od wnioskowanej lub kwotę w wysokości wnioskowanej, możesz odwołać się od decyzji i zawnioskować o różnicę, lub dokonując zmiany danych i oświadczeń składając wniosek odwoławczy. Wniosek odwoławczy musisz złożyć w tym samym banku, w którym złożyłeś pierwszy wniosek. Odwołanie może zostać złożone nie wcześniej niż 1 lutego 2021 r., jednak nie później niż w terminie do dnia 31 marca 2021 r.

Zanim szanowny Kliencie złożysz wniosek odwoławczy – Pamiętaj:
· wniosek możesz złożyć tylko dwa razy, masz na to dwa miesiące od daty podpisania umowy,
· jeśli otrzymałeś negatywną decyzję, nie możesz się odwołać – musisz złożyć nowy wniosek,
· przed złożeniem wniosku należy wyjaśnić z odpowiednimi instytucjami (np. Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub właściwym urzędem skarbowym) rozbieżności danych w rejestrach tych instytucji ze stanem deklarowanym we wniosku oraz upewnić się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach.

Pełnomocnictwo potwierdzające umocowanie
https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Tarcza_finansowa_2.0_PFR_dla_MMSP_pelnomocnictwo.pdf
W przypadku, gdy wniosek o subwencję składa w Twoim imieniu osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Twoje przedsiębiorstwo posiada reprezentację wieloosobową, musisz dodatkowo, przy składaniu wniosku o subwencję finansową złożyć Pełnomocnictwo. Jednocześnie musisz pamiętać, że Pełnomocnictwo można jedynie opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym.

Pliki do pobrania

bank spółdzielczy - zawsze blisko

Bank Spółdzielczy we Włoszczowie